perjantai 30. heinäkuuta 2021

Olympiakisapäivien tunnussanat

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Luen päivittäin vanhaa Päivän Tunnussanaa. Se on syntymävuodeltani, jolloin pidettiin olympialaiset Helsingissä, kun ne piti aikoinaan peruuttaa 1940 käynnissä olevan maailmansodan vuoksi. Lukemisohjeeksi oli painettu alkuun seuraavaa:

Päivän tunnussana on Veljesseura-kunnan toimesta ilmestynyt vuodesta 1730 ja ennen sotaa jo 26 kielellä ja on sitä luettu laajalti lähetyskentilläkin. Suomeksi ilmestyy se nyt 48 kerran. Karjalan Evankelinen Seura toivoo, että Jumalan runsas siunaus seuraisi tätä pientä kirjaa ja sen lukijoita Suomessa.

                                       Johtokunta.

Kirjasen lopussa oli painettu olympialaisia varten omat kisojen tunnussanat vahvistamaan osallistujia uskossa Jeesukseen.


Lauantaina 19. 7. Kilparata.

Juoskaamme kestävinä edesssämrrie olevassa kilpailussa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään Jeesukseen.  Hebr.12:1—2.

Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.  1.Kor.9:24.

 

Sunnuntaina 20. 7. Kristuksen jäljissä.

Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.   Luuk.9:23.

Puhdistakaa  sielunne totuuden kuuliaisuudessa. 1.Piet.1: 22.

 

Maanantaina 21. 7. Kohti voittoa.

Kestävyydellänne te voitatte omaksenne elämän.  Luuk.21:19.

Kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.   1.Joh.5:4.

 

Tiistaina 22. 7. Itsekuri.

Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman. 1.Kor.9:25.

Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen, vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.   1.Kor.9:26, 27.

 

Keskiviikkona 23. 7. Rohkein mielin.

Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen. 2.Tim.1: 7.

Minäolen teidän kanssanne jokapäivä maailman loppuun asti. Matt.28:19.

 

Torstaina 24. 7. Älä hellitä.

Autuas on se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat. Jaak.1:12.

Odota Herraa. Ole luja, ja vahva olkoon sinun sydämesi.   Ps.24:14.

 

Perjantaina 25. 7. Voiman lähde.

Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat; mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman. Jes.40:30, 31.

Minä olen kirjoittanut teille, nuorukaiset, sillä te olette väkevät, ja Jumalan sana pysyyteissä, ja te olette voittaneet sen, joka on paha. 1.Joh.2:14.

 

Lauantaina 26. 7. Rakkauden voima.

Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut. Joh.13:34.

Rakkaus — kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.   1.Kor.13:4, 7.

 

Sunnuntaina 27. 7. Hyvä kilvoitus.

Unhottaen sen, mikä on takana ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoon, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumuksella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.   Fil.3:13,14.

Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksuni päättänyt, uskoni säilyttänyt. Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen iimestvmistään rakastavat. 2.Tim.4: 7, 8.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti