perjantai 20. lokakuuta 2023

Sä, Jeesus, olet iloni ja ainoa mun turvani

 

1. Sä, Jeesus, olet iloni Ja ainoa mun turvani,

Mun elämäni, aarteeni, Mun kunniani, kruununi,

Sua mieleni kun muistelee, Niin sydämeni riemuitsee.

 

2.Suloinen sydämelleni On, Jeesus, kallis nimesi.

Se poistaa vaivat vaikeat, Hajoittaa huolet haikeat.

Ei löydy tuskaa päällä maan, Jot' ei se saisi lauhtumaan.

 

3.Jos ruumis, sielu vaipuisi, En lohdutusta kaipaisi

Sun, Jeesus rakas, seurassas, Sun suloisessa suojassas.

Jos minkä vaaran surma tois, Mua ei se vahingoittaa vois.

 

4.Sun suomas ilo, riemu on Sielulle lahja verraton.

Kun asut läsnä alati. Se ilahuttaa sieluni.

Sä olet paimen parahin, Mun ystäväni armahin.

 

5.Sua, Jeesus, aina seuraamaan, Ikeesi alle taipumaan

Sä anna mulle halua Ja aina armos apua.

Mua auta oikein alkamaan Ja auta, etten vaivu vaan.

 

6.Mua vahvista sä uskomaan. Lihaa ja verta voittamaan.

Mua varjele sä synnistä Ja estä erhetyksistä,

Suo: elän, kuolen, sinulle, Mun rukoukseni on se.

 

Johan Arndt

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti